نکات تصویر برداری

نکات مهمی که هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2 باید بدانید

تصویر برداری با مویک مینی 2

با رعایت نکاتی در مورد تصویر برداری با مویک مینی 2، می‌توانید تصاویر خیره کننده و بهتری با این پهپاد ثبت کنید. تصویر برداری بوسیله پهپاد، با تصویر برداری با دوربین عکاسی کاملاً متفاوت است. پهپاد کوچک مویک مینی 2، یکی از اعضای خانواده شرکت DJI است که تجربه متفاوتی از تصویربرداری هوایی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. اندازه کوچک، راه اندازی سریع و آسان و کیفیت قابل قبول دوربین باعث شده است که استفاده از این پهپاد حتی برای مبتدی‌ها نیز آسان باشد. در این مقاله نکاتی را که برای ارتقا دادن مهارت تصویر برداری خود نیاز دارید بدانید را آورده‌ایم.

با نحوه پرواز با مویک مینی 2 آشنا شوید

پرواز با پهپادها بسیار آسان بوده و فقط کافی است برای شروع نحوه استفاده از جوی استیک‌ها را یاد بگیرید. با این حال، علیرغم آسان بودن پرواز با پهپادها تسلط به چگونگی عملکرد مویک مینی 2 در موقعیت‌های مختلف، می‌تواند پروسه زمانبری باشد.

 باد شدید، باران، سرما، مه و... تنها تعداد کمی از شرایطی هستند که می‌توانند بر روی تصویر برداری با مویک مینی 2 تأثیر زیادی بگذارند. سعی کنید همه چیز را در مورد نحوه مانور دادن با پهپاد، عملکرد باتری و آشنایی با محدودیت‌ها (چه قانونی و چه فنی) هنگام پرواز یاد بگیرید. برای مثال، ممکن است بعد از چند کرش بفهمید که جریان‌های باد شدیدی در برخی مناطق وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد مشکل شوند؛ حتی اگر آن‌ها را به شخصه احساس نکنید.

پس قبل از شروع به تصویر برداری با پهپاد خود، مطمئن شوید که در پرواز با آن احساس راحتی و اطمینان کامل دارید. حتی در این موقعیت‌ها نیز نیاز دارید که راهکارهای مقابله با مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید را بدانید؛ برای مثال، اینکه بعد از کرش چه کارهایی را انجام دهید.

کاهش کیفیت تصویر نهایی را به حداقل برسانید

طبیعتا پهپادها بهترین دوربین‌های موجود در بازار را ندارند. در واقع، یک دوربین DSLR نسبت به یک پهپاد، دارای سنسورهای بزرگتر و بهتری است. این بدان معناست که برش دادن (کراپ کردن تصاویر)، تغییر مقیاس یا انجام سایر تغییرات پس از پردازش عکس، می‌تواند منجر به کاهش کیفیت کلی تصویر شود. در زیر نکاتی برای به حداقل رساندن کاهش کیفیت تصویر نهایی که نیاز است بدانید را توضیح می‌دهیم.

فرمت raw در مویک مینی 2

هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2، عکس‌های خود را در قالب RAW بگیرید

عکاسی با فرمت RAW یکی از راه‌های جلوگیری از کاهش کیفیت عکس‌ها یا به حداقل رساندن آن هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2 است؛ برای این کار، گزینه JPEG + RAW را در منوی تنظیمات انتخاب کنید. در این حالت، به ازای هر عکس دو نسخه دریافت خواهید کرد که فایل‌های JPEG معمولا 5 تا 6 مگابایت و فایل‌های Raw معمولا 23 مگابایت هستند.

هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2، با نسبت 4:3 تصویربرداری کنید

به طور پیش فرض مویک مینی 2، تصاویر را در قالب 16:9 ثبت می‌کند. اگر قصد تصویر برداری در حالت افقی را دارید، بهتر است نسبت 4:3 را انتخاب کنید؛ زیرا هنگامی که اندازه سنسور به حداکثر برسد، کیفیت عکس نهایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2، از حالت دستی استفاده کنید

برای تصویر برداری بهتر با مویک مینی 2، تا حد امکان از استفاده از حالت خودکار اجتناب کرده و از حالت تصویر برداری دستی استفاده کنید. قبل از شروع کار نیز بهتر است نحوه تصویر برداری در حالت دستی را به طور کامل یاد بگیرید.

توجه کنید که هنگام تصویر برداری در اوایل پرواز، ممکن است در موقعیت‌های قرار بگیرید که سوژه شما کم نور یا بیش از حد نوردهی داشته باشد، اما نگران این موضوع نباشید. ما در قسمت بعدی، درباره نحوه جلوگیری از این وضعیت صحبت خواهیم کرد.

براکتینگ در مویک مینی 2

از براکتینگ استفاده کنید

براکتینگ، کلید تصویر برداری بهینه با مویک مینی 2 در معرض نور است. به بیان ساده هنگام استفاده از براکتینگ، پهپاد به ازای یک عکس، سه عکس گرفته و ذخیره می‌کند: عکسی که روی صفحه می‌بینید، عکسی کم نور و عکسی دارای نور بیش از حد. این سه تصویر را می‌توان بعدا با استفاده از نرم افزارهای مانند Photoshop یا Lightroom در یک تصویر واحد و یک تصویر HDR ادغام کرد.

اما اگر بیش از حد نگران هستید و یا نمی‌دانید چگونه با پهپاد خود پرواز کنید، ما در شرکت آوات آموزش پرواز با پهپاد را به همراه باتجربه‌ترین افراد برای شما فراهم کرده‌ایم.

با مویک مینی 2 عکس عمودی بگیرید

 یکی از محدودیت‌هایی که هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2 با آن مواجه خواهید شد، عدم توانایی این پهپاد در ثبت عکس‌های عمودی است. با این حال، اکثر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تمرکز زیادی بر اشتراک گذاری تصاویر عمودی دارند؛ اما چگونه با مویک مینی 2 عکس عمودی بگیریم؟

اگر سنسورهای دوربین پهپادها به اندازه دوربین‌های DSLR خوب بودند برش دادن (کراپ) تصویر ثبت شده، بهترین راه‌حل برای ثبت تصاویر عمودی با مویک مینی 2 بود. همانطور که در نکات قبلی مشخص شد، چنین چیزی درباره DJI Mini 2 صادق نیست. بنابراین، تنها راهی که ممکن است برای گرفتن عکس‌های عمودی به ذهنتان برسد، این است که دوربین مستقیماً به سمت پایین باشد.

 اما راه دیگری نیز برای ایجاد عکس‌های عمودی با کیفیت با مویک مینی 2 وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید نرم افزاری است که قادر به ادغام چندین عکس در یک عکس باشد؛ فتوشاپ و یا لایت روم دو تا از بهترین گزینه‌ها برای این کار هستند.

تصویر برداری عمودی با مویک مینی 2

مراحل گرفتن عکس عمودی با مویک مینی 2

گرفتن عکس عمودی با مویک مینی 2 بسیار ساده است. در زیر نحوه گرفتن عکس عمودی با مویک مینی 2 را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم:

  1. از گیمبال پهپاد استفاده کرده و آن را به بالا و پایین حرکت دهید تا کل صحنه را ببینید.
  2. هنگامی که پهپاد در موقعیت مناسب قرار گرفت، حرکت را متوقف کنید.
  3. اولین عکس را بگیرید. (برای مثال عکسی که آسمان را نشان می‌دهد).
  4. گیمبال را حرکت دهید تا قسمتی از منظره که در عکس اول دیده نمی‌شد را نشان دهد و سپس عکس دوم را بگیرید.
  5. مراحل 3 و 4 را تا زمانی ادامه دهید که چندین عکس داشته باشید.
  6. در نهایت، با استفاده از عملکرد پانوراما برنامه‌هایی مانند لایت روم عکس‌های خود را ادغام کنید.

نکته مهم: مراحل گرفتن عکس عمودی را با براکتینگ ترکیب کنید تا هنگام تصویر برداری با مویک مینی 2 بتوانید تفاوت نور بین عکس‌های خود (برای مثال آسمان و زمین) را جبران کنید.

جمع بندی تصویر برداری با مویک مینی 2

قبل از شروع پرواز و تصویر برداری با مویک مینی 2، بهتر است نکاتی که به تصویر برداری بهتر به شما کمک می‌کند را بدانید؛ اما در عین حال، اگر از قوانین، محدودیت‌ها و نحوه پرواز حرفه‌ای با پهپاد را بلد نباشید، دانستن این نکات بی فایده خواهد بود.

دوره آموزشی شرکت آوات

ما در شرکت رباتیک هوایی آوات شیراز، علاوه بر فروش، تعمیر و دیگر خدمات مربوط به پهپادها، دوره‌های آموزش پرواز با پهپاد را به همراه چندین سال تجربه در این زمینه نیز ارائه می‌دهیم. بعد از شرکت در دوره‌های آموزش پرواز با پهپاد شرکت آوات، شما می‌توانید با خیال راحت در مناطق قانونی پرواز کرده و تصاویر خارق العاده و حرفه‌ای ثبت کنید. برای اطلاع از جزئیات و نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *