اطلاعات عمومی

دلایل شارژ نشدن باتری – تعمیر باتری پهپاد

تعمیر باتری پهپاد

اگر برای مدت طولانی از یک پهپاد DJI و باتری استفاده می‌کنید، احتمالا با شارژ نشدن باتری پهپاد مواجه شده‌اید. مشکلاتی از این دست در مورد باتری پهپادها و سایر وسایل الکترونیکی نسبتاً رایج هستند؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که تعمیر باتری پهپاد غیرممکن خواهد بود.

برای اینکه بدانید هنگام شارژ نشدن باتری پهپاد چه کاری باید برای رفع آن انجام دهید، ابتدا باید علت شارژ نشدن را مشخص کنید. موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث شارژ نشدن باتری پهپاد شما شود. از جمله:

  • سیستم عامل نامناسب و ناسازگار
  • داغ بودن بیش از حد باتری
  • بالا بودن آمپر
  • وجود اتصال کوتاه
  • وجود نشتی در باتری
  • وجود پین‌های آسیب دیده

هنگامی که مشخص کردید علت این مشکل دقیقاً چیست، می‌توانید آن را برطرف کرده و سپس به تعمیر باتری پهپاد بپردازید؛ البته برخی اوقات تعیین مشکل می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر تازه از پهپاد استفاده می‌کنید. به همین دلیل، ما برخی از رایج‌ترین مشکل‌هایی که از شارژ شدن باتری جلوگیری می‌کنند را لیست کرده‌ایم تا پیدا کردن مشکل برای شما راحت‌تر شود.

تعمیر باتری پهپاد در شیراز

رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن باتری و تعمیر باتری پهپاد

گاهی اوقات، باتری به درستی شارژ نمی‌شود و در این وضعیت، نه تنها یک پهپاد خواهید داشت که نمی‌توانید از آن استفاده کنید، بلکه باید زمانی بسیاری را صرف پیدا کردن مشکل و برطرف کردن آن کنید. برای راحت‌تر شدن کار شما، در زیر برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث شارژ نشدن باتری می‌شوند را لیست کرده و تعمیر باتری پهپاد در شیراز را نیز برای شما انجام خواهیم داد.

سیستم عامل نامناسب و ناسازگار

سیستم عامل ناسازگار در بسیاری از موارد مسئول شارژ نشدن باتری است. برخی اوقات ممکن است اعلانی دریافت کنید که سیستم عامل ناسازگاری را شناسایی کند. اگر برنامه کنترلر پهپاد همچین اعلانی برای به روز کردن باتری داده باشد اما شما هنوز این کار را نکرده باشید، ممکن است مشکل همین باشد و نیازی به تعمیر باتری پهپاد نداشته باشید.

داغ بودن بیش از حد باتری

یکی دیگر از عوامل مهم شارژ نشدن باتری پهپاد، دمای آن است. باتری پهپاد بهتر است در صورتی استفاده شود که دمای آن بین 32 تا 104 درجه (که دمای ایده آل برابر با 60 تا 80 درجه است) باشد. داغ شدن بیش از حد باتری پهپاد زمانی اتفاق می‌افتد که باتری برای مدت طولانی در آفتاب یا نزدیک منابع دیگر گرمای دیگری قرار گرفته باشد. همچنین بالا رفتن دمای باتری می‌تواند به باد کردن آن منجر شود؛ اتفاقی که احتمال امکان تعمیر باتری پهپاد را کاهش می‌دهد.

اگر باتری پهپاد شما برای مدت طولانی در معرض گرما یا سرما قرار گرفته باشد، چند ساعت آن را در دمای اتاق نگهداری کنید و پس از آن نسبت به شارژ کردن آن اقدام کنید.

شارژ نشدن باتری پهپاد

بالا بودن آمپر ورودی به باتری

اگر باتری به طور مداوم در معرض جریان یا آمپر بیش از حد استاندارد خود قرار بگیرد، به شارژ شدن ادامه نخواهد داد. برای مثال، اگر فراموش کنید که باتری‌های خود را از شارژر جدا کنید، در صورت هوشمند نبودن شارژر، باتری می‌تواند به طور کامل آسیب ببیند و تعمیر آن غیرممکن شود.

وجود اتصال کوتاه

اتصال کوتاه نیز یکی دیگر از دلایل رایج مشکل شارژ نشدن باتری پهپاد است. هنگامی که هر گونه اتصال کوتاه در شارژر تشخیص داده شود، آنگاه دستگاه قادر به تامین جریان لازم برای باتری نخواهد بود و به دنبال آن، باتری شارژ نخواهد شد.

برای رفع این مشکل باید مشخص کنید که چه چیزی باعث به وجود آمدن اتصال کوتاه شده و آن را برطرف کنید. گاهی اوقات مشکل از سیم برق است در حالی که برخی اوقات مشکل از باتری یا شارژر است. اگر مشکل فقط با یک باتری اتفاق می‌افتد، احتمالاً در آن باتری خاص مشکلی وجود دارد و فقط نیاز به تعمیر باتری پهپاد دارید.

تخلیه بیش از حد باتری پهپاد

گاهی اوقات اعلان تخلیه بیش از حد را در برنامه پهپاد خود مشاهده می‌کنید؛ در صورت مشاهده این اعلان، باید فوراً پرواز را متوقف کنید. در غیر این صورت، تخلیه بیش از حد باعث کاهش قدرت باتری و همچنین کاهش عمر آن می‌شود.

اگر به طور مداوم باتری را بیش از حد تخلیه کنید، گاهی اوقات باتری آسیب دیده و اصلا شارژ نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام مشاده این اعلان در برنامه، آن را نادیده نگیرید. اگر دائماً باتری خود را بیش از حد تخلیه کنید ممکن است تعمیر باتری پهپاد غیرممکن شده احتمالاً مجبور خواهید بود باتری را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

باتری پهپاد

وجود پین‌های آسیب دیده

پین‌هایی بر روی شارژر و باتری پهپاد وجود دارد که اگر یکی از پین‌ها آسیب ببیند یا خورده شود، باتری به هیچ وجه شارژ نمی‌شود. گاهی اوقات نیز ممکن است به نظر برسد که باتری کاملاً شارژ شده است، اما هنگامی که پهپاد خود را به پرواز در می‌آورید، متوجه می‌شوید که هیچ قدرتی ندارد یا به سختی از باتری به آن شارژ می‌رسد.

اگر این مشکلی است که با آن مواجه هستید، زمان بگذارید و پین‌های شارژر و پهپاد خود را به درستی تمیز کنید و ببینید که آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر. در غیر این صورت ممکن است نیاز به تعمیر پین‌های باتری یا شارژر یا تعویض آن‌ها داشته باشید.

تعمیر باتری پهپاد

هیچ شکی در این نیست که باتری سالم برای به پرواز در آوردن پهپاد بسیار ضروری است؛ اما متاسفانه گاهی اوقات، باتری پهپاد آنطور که باید شارژ نمی‌شود. سعی کنید دقیقاً مشکلی را که به نظر می‌رسد باعث این اتفاق می‌شود را پیدا کنید؛ زیرا وقتی مشکل را شناختید می‌توانید راحت‌تر آن را حل کنید. اگر در تعمیر آن موفق نبودید، کارشناسان شرکت آوات می‌توانند در این مورد به شما کمک کرده و به تعمیر باتری پهپاد در شیراز بپردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *