نکات تصویر برداری

7 راهکار ساده برای افزایش زمان پرواز پهپاد

راهکارهایی برای افزایش زمان پرواز پهپاد

مشکل بزرگی که در اغلب مواقع هنگام پرواز با پهپادهای شرکت DJI با آن مواجه می­‌شوید، کوتاه بودن زمان پرواز و اتمام شارژ باتری پهپاد در مدت زمانی کوتاه است؛ اما با پیشرفت فناوری باتری در چندین سال گذشته، هنوز هم مدت زمان پرواز پهپادها در اغلب موارد در حدود 30 دقیقه است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی چند راهکار ساده برای افزایش زمان پرواز پهپاد و جلوگیری از اتمام زودهنگام شارژ باتری پهپاد بپردازیم.

ارتباط نزدیک وزن پهپاد و مدت زمان پرواز

هرچقدر که وزن پهپاد شما بیشتر باشد، به همان نسبت مدت زمان پرواز شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین، به منظور افزایش زمان پرواز پهپاد خود، نگاهی به آن انداخته و مطمئن شوید که وزن اضافی بر آن وجود نداشته باشد. برچسب‌های روی پهپاد و قطعات اضافه می‌­توانند باعث افزایش وزن پهپاد شوند؛ پس به منظور مصرف انرژی کمتر و افزایش زمان پرواز پهپاد، تا جایی که می­‌توانید وزن را کاهش دهید.

بهترین شرایط آب و هوایی برای پرواز پهپاد

پرواز در شرایط آب و هوایی مناسب، راهی برای افزایش زمان پرواز پهپاد

یکی از تاثیرگذارترین و مهم­‌ترین عامل در مدت زمان پرواز پهپاد، شرایط آب و هوایی است؛ به طوری که شرایط آب و هوایی نامساعد می­‌تواند زمان پرواز شما را به شدت کاهش دهد. پس اولین کاری که برای افزایش زمان پرواز پهپاد خود می‌­توانید انجام دهید، پرواز نکردن در شرایط نامساعد، مثل هنگام وزش باد شدید، بارش باران، برف و غیره است؛ زیرا هرچه پهپاد شما به قدرت و نیروی بیشتری برای پرواز در آب و هوای بد نیاز داشته باشد، شارژ باتری نیز سریع‌تر تخلیه می‌شود.

پس بهترین شرایط آب و هوایی برای پرواز با پهپاد آب و هوای صاف به همراه باد ملایم و دمای ملایم است.

‌تعویض باتری برای افزایش زمان پرواز پهپاد

گاهی اوقات باتری پهپاد شما بهترین گزینه برای داشتن بیشترین مدت زمان پرواز نیست. شما می‌­توانید با استفاده از باتری دیگری مدت زمان بیشتری با پهپاد خود پرواز کنید. هنگام خرید باتری به سازگار بودن آن با پهپاد خود، ظرفیت باتری (بر حسب میلی آمپر ساعت) و یکسان بودن ولتاژ آن با باتری فعلی خود توجه کنید.

فراموش نکنید که وزن باتری جدید را نیز در نظر داشته باشید. معمولا باتری‌­هایی با ظرفیت بالاتر، وزن بیشتری نیز دارند. اگر باتری جدیدی که می­‌خرید سنگین­‌تر از باتری قبلی باشد ممکن است نتیجه برعکس داشته و باعث کاهش مدت زمان پرواز شما شود.

شارژ کردن باتری پهپاد چند ساعت قبل از پرواز

به طور معمول هنگامی که باتری را از شارژر خارج می‌­کنید، مقداری از شارژ خود را از دست می­‌دهد. از طرفی دیگر، اکثر باتری‌­ها به ازای هر ساعت که به شارژر متصل نباشند، درصدی از شارژ خود را از دست می­‌دهند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق و به دنبال آن، افزایش زمان پرواز پهپاد این است که در مدت زمان کوتاهی پس از خارج کردن باتری از شارژر، از آن استفاده کنید.

بهترین شرایط نگهداری باتری

نگهداری درست از باتری پهپاد

افزایش مدت زمان پرواز با پهپاد و نگهداری بهینه از باتری رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. مراقبت از باتری با استفاده بهترین روش‌­ها، به افزایش عمر باتری شما کمک کرده و مدت زمان پرواز بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه، برخی از بهترین روش‌های مراقبت از باتری پهپاد را آورده‌ایم که به شما کمک می‌­کند در عین مراقبت صحیح از آن، بیشترین استفاده را از باتری ببرید.

بهترین روش‌های مراقبت از باتری پهپاد

  • از خالی شدن کامل شارژ باتری جلوگیری کنید.
  • در صورت امکان، باتری را حداقل با 50 درصد شارژ نگه دارید.
  • باتری پهپاد را در مکانی خشک و در دمای اتاق نگهداری کنید.
  • باتری را برای اولین پرواز به طور کامل شارژ کنید.
  • حداقل هر سه ماه یکبار باتری‌­ها را به طور کامل شارژ کنید.
  • در صورت امکان، سطح شارژ باتری را در طول پرواز کنترل کنید.
  • هنگام کار با باتری احتیاط کنید؛ باتری‌­های لیتیوم پلیمری در صورت استفاده نادرست می­‌توانند باعث آتش سوزی شوند.
  • باتری را سوراخ نکنید، پرتاب نکنید، خم نکنید و به آن ضربه نزنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرعادی مانند باد کردن باتری، تغییر شکل باتری، بوی غیر طبیعی، نشتی، و... از آن استفاده نکنید.
  • باتری پهپاد را از مایعات، آتش، مایکروویو و سایر مواد خطرناک یا قابل احتراق دور نگه دارید.
  • باتری را در در معرض دمای شدید یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • قبل و بعد از هر بار پرواز، سلامت باتری پهپاد را بررسی کنید.
  • همیشه پس از شارژ، باتری را از شارژر خود جدا کنید.
  • هرگز باتری­‌های کمتر از 3.0 ولت را شارژ نکنید.
  • باتری‌­ها را بین دمای 18 درجه سانتی‌­گراد (64 درجه فارنهایت) تا 28 درجه سانتی­‌گراد (82 درجه فارنهایت) نگهداری کنید.
  • باتری پهپاد را رطوبت نسبی بین 45 تا 85 درصد نگه دارید.

خرید باتری اضافی برای پهپاد

خرید باتری یدکی و اضافه، لزوماً زمان پرواز پهپاد را بهبود نمی‌­بخشد؛ اما به طور کلی می‌­تواند باعث شود که زمان بیشتری پرواز کنید. داشتن باتری‌­های یدکی آماده برای استفاده هنگامی که قصد تصویر برداری در مناطق و محیط­‌های وسیع دارید، می­تواند بسیار کمک کننده باشد.

یک باتری لیتیومی، در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود، به طور متوسط می­‌تواند بین 300 تا 500 بار به طور کامل شارژ و دشارژ (تخلیه) شود. با وجود اینکه باتری‌ها مدت زمان نسبتاً طولانی دوام می‌آورند، اما توصیه می‌کنیم با خرید باتری یدکی برای پهپاد خود، از بروز مشکلات مرتبط با خالی شدن شارژ باتری هنگام تصویر برداری جلوگیری کنید.

اندازه‌های ملخ پهپاد

تعویض ملخ­‌ها به منظور افزایش زمان پرواز پهپاد

اکثر پهپادها دارای ملخ‌هایی با اندازه متوسط هستند که می‌توان آن‌ها را با اندازه‌­های دیگر جایگزین کرد. تعویض و تغییر اندازه ملخ­‌ها می­‌تواند در افزایش مدت زمان پرواز پهپاد شما موثر باشد؛ پس بهتر است با خرید و اندازه‌گیری زمان پرواز با ملخ­‌ها در اندازه­‌های متفاوت، ببینید کدام‌یک در افزایش مدت زمان پرواز پهپاد شما موثرتر است.

جمع بندی راهکارهای افزایش زمان پرواز پهپاد

ما در این مقاله به سراغ یکی از بزرگترین کاستی­‌های پهپادها، یعنی کم بودن مدت زمان پرواز رفته و راهکارهایی ساده برای رفع این مشکل را ذکر کردیم. امیدواریم نکات و شیوه‌­های مراقبت از باتری ذکر شده در این مقاله به افزایش زمان پرواز پهپاد شما کمک کند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای خرید ملخ پهپاد، خرید باتری و یا حتی تعمیر باتری پهپاد به رباتیک هوایی آوات در شیراز مراجعه کرده و یا از طریق راه­‌های ارتباطی ذکر شده در صفحه تماس با ما، با کارشناسان و افراد مجرب شرکت آوات در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

1 نظر در “7 راهکار ساده برای افزایش زمان پرواز پهپاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *