اطلاعات عمومی

جامع‌ترین راهنمای خرید پهپاد

راهنمای خرید پهپاد

اگر به تازگی قصد خرید پهپاد دارید و یا در این زمینه تازه کار هستید، با خواندن این راهنمای خرید پهپاد می­‎‌‌توانید در نهایت پهپاد مناسب خود را انتخاب کنید. در اینجا 8 نکته کلیدی را که باید هنگام انتخاب پهپاد در نظر بگیرید، از جمله کیفیت دوربین، کیفیت فیلمبرداری، زمان پرواز، و... را بررسی می‌کنیم.

مهمترین نکته در راهنمای خرید پهپاد کیفیت تصویر است

اولین چیزی که در راهنمای خرید پهپاد باید به آن اشاره کرد این نکته است که سنسور دوربین، به طور مستقیم بر کیفیت تصویر نهایی تأثیر می‌گذارند. در بین پهپادهای موجود در بازار، یک سنسور یا حسگر 1 اینچی، تضمین کننده عالی بودن کیفیت تصویر نهایی است؛ چیزی که در پهپاد DJI Air 2S شاهد آن هستیم. با این حال، در پهپادهای قدرتمندتر و حرفه‌ای، مانند DJI Inspire 2 شاهد دوربین Zenmuse X5 هستیم که از سنسور CMOS 4/3 اینچی استفاده می­‌کند.

از طرفی دیگر، خرید پهپاد با CMOS بزرگتر، فیلمبرداری با کیفیت بالا را در نور کم آسان‌تر می‌کند؛ اما اگر هدف اصلی شما تصویر برداری در شب نیست، سنسورهای کوچک­تر از 1 اینچی نیز مناسب خواهد بود. DJI mini 3 pro و DJI mini 2 از جمله پهپادهایی هستند حسگرهای کوچک­تر از 1 اینچ دارند که با خرید هرکدام از آن‌­ها می­‌توانید تصاویر باکیفیتی را در طول روز ثبت کنید.

عکاسی با فرمت Raw/DNG برای ویرایش بهتر است

اگر عکس‌­هایی که ثبت کرده‌­اید را با Lightroom یا Photoshop ویرایش نمی‌­کنید، این بخش را نادیده بگیرید؛ اما تقریباً هر عکاسی عکس­‌های خود را به نوعی ویرایش می‌­کند. خرید پهپاد با قابلیت عکاسی در فرمت‌های RAW/DNG این امکان را برای شما فراهم می­‌کند که بدون نگرانی در مورد افت کیفیت، آن‌ها را ویرایش کنید. در فرمت RAW/DNG، تمام داده‌­های دریافت شده توسط سنسور دوربین در عکس ثبت می‌شود که برای عکاسی در شب بسیار کاربردی است.

کیفیت فیلمبرداری 4K

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K برای شما مهم است؟

نکته دیگری که در راهنمای خرید پهپاد جامع باید ذکر شود، کیفیت فیلمبرداری پهپاد است. در اغلب پهپادها، کیفیت فیلمبرداری می‌­تواند از HD تا 4K متفاوت باشد. اگر قصد دارید که ویدیوهای خود را فقط به قصد انتشار در شبکه­‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ویرایش کنید، حداکثر وضوح فیلمبرداری با کیفیت 1080p برای شما کافی خواهد بود.

اما اگر می‌­خواهید با پهپاد خود فیلم­‌های سینمایی بگیرید، بهتر است به خرید پهپادهایی با قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K فکر کنید؛ زیرا ویرایش ویدیو به دلیل اضافه کردن افکت، چرخش، برش و... باعث کاهش وضوح فیلم می‌­شود. به عبارت دیگر، اگر برای فیلمبرداری حرفه‌­ای از کیفیت 1080p استفاده کنید، ممکن است تصویر نهایی به‌طور قابل توجهی بعد از ویرایش افت کیفیت پیدا کند.

همچنین ممکن است هنگام خرید پهپاد، فریم در ثانیه (fps) را در مشخصات پهپاد مشاهده کرده باشید. در واقع فریم بر ثانیه تعیین می‌­کند که یک دوربین در هر ثانیه چند تصویر متوالی منحصر به فرد را می‌­تواند ثبت کند. پهپادهایی با سرعت 24 فریم در ثانیه تا 30 فریم در ثانیه، می­‌توانند فیلمی صاف را ثبت کنند. با این حال، برای دستیابی به جلوه‌­های ویژه مانند حرکت آهسته، ممکن است به سرعت 60 فریم در ثانیه نیاز داشته باشید.

یک پهپاد با گیمبال از قبل نصب شده بخرید

وجود گیمبال در پهپاد نیز یکی دیگر از نکاتی است که در راهنمای خرید پهپاد باید به آن پرداخت. گیمبال یک قطعه مهم از تجهیزات پهپادها است که به منظور ثبت ویدیوهای ثابت و بدون لرزش به کار می‌رود. برخی از پهپادهای ارزان قیمت، گیمبال نداشته و یا گیمبال برای آن‌ها به عنوان یکی لوازم جانبی محسوب می‌شود. با خرید پهپاد بدون گیمبال، شما شاهد ویدیوهایی هستید که تصویر در آن­ها می‌لرزد و ثابت نیست. بنابراین، برای جلوگیری از این امر، یک پهپاد با گیمبال از قبل نصب شده انتخاب کنید.

سری DJI Phantom اولین سری پهپادهایی بود که به گیمبال 3 محوره مجهز شدند و DJI mini 3 pro نیز جدیدترین پهپاد شرکت DJI است که از یک گیمبال 3 محوره استفاده می‌کند.

زمان پرواز پهپادها

هنگام خرید پهپاد، روی زمان پرواز حساس نباشید

اگر راهنمای خرید پهپاد دیگری را خوانده باشید، به احتمال زیاد به شما توصیه کرده‌اند که پهپادی با زمان پرواز بالا را انتخاب کنید؛ اما حقیقت این است که بیشتر پهپادهای موجود در بازار نمی‌توانند بیش از 30 دقیقه متوالی پرواز کنند. قطعاً خرید پهپاد با زمان پرواز طولانی‌تر، بهتر است؛ اما شما با یادگیری نحوه استفاده بهینه از باتری و نکات افزایش زمان پرواز این مشکل را تا حدودی رفع کنید.

برای خرید پهپاد، یک گزینه پرفروش را انتخاب کنید

خرید یک پهپاد پرفروش مزایای زیادی دارد و به احتمال زیاد در راهنمای خرید پهپاد، آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند. برای مثال هنگامی که با آن به مشکل برخوردید، می‌توانید به راحتی پاسخ سوال خود را آسان‌تر پیدا کنید. از طرفی دیگر، هزاران ویدیوی آموزشی و راهنمایی در یوتیوب و اینترنت موجود است که می‌تواند به شما کمک کند تا با پهپادی که دارید، تصاویر بهتری ثبت کنید.

همچنین اگر نیاز به لوازم جانبی مرتبط با پهپاد خود داشتید، می‌توانید آن را به راحتی در بازار پیدا کرده و بخرید. این نکته هم پهپادهای پرفروش امتحان خود را پس داده و کارآیی خود را ثابت کرده‌اند، بر کسی پوشیده نیست.

فقط به فکر خرید جدیدترین و گران‌­ترین پهپاد نباشید

در دنیای امروزی، تکنولوژی و صنعت مربوط به پهپادها، همواره در حال پیشرفت و تکامل است. به طوری که جدیدترین و بهترین تکنولوژی در حدود یک سال بعد از عرضه شدن قدیمی شده و افت قیمت پیدا خواهد کرد. با توجه به این نکته، می‌توانید اقدام به خرید پهپاد ارزان‌تر و قدیمی‌تری کنید که همچنان با نیازهای شما مطابقت دارد.

راهنمای جامع خرید پهپاد

جمع بندی راهنمای خرید پهپاد

چه تازه قصد خرید پهپاد داشته باشید و چه قصد ارتقا آن را داشته باشید، در این راهنمای خرید پهپاد، ما توصیه­‌های ساده‌ای برای خرید پهپاد و نکاتی که بهتر است به آن توجه کنید را بررسی کردیم. چندین سال متوالی است که شرکت آوات شیراز با راهنمایی خریداران و مراجعه کنندگان، بهترین گزینه را برای خرید پهپاد در اختیار آن‌ها قرار می­دهد. با خواندن این راهنمای خرید پهپاد جامع اگر هنوز هم در انتخاب خود شک دارید، می‌توانید در این مورد با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *