نکات تصویر برداری

ترفندهای شگفت انگیز تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو

تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو

با خرید مویک مینی 3 پرو، شما صاحب یک هلی شات کوچک و سبک وزن خواهید شد که ویژگی‌های فراوانی دارد. DJI mini 3 pro که در 10 می 2022 عرضه شد، کاستی‌های مدل‌های قبلی را نداشته و تبدیل به یک هلی شات تقریبا 250 گرمی محبوب برای علاقه‌مندان تصویر برداری هوایی شده است.

بعد از خرید DJI mini 3 pro باید بدانید که چگونه هنگام تصویر برداری می‌توانید بیشترین بهره را از این پهپاد ببرید. در ادامه برخی از بهترین نکات و ترفندهای تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو را ذکر می‌کنیم تا به شما کمک کند تا بهترین تجربه را هنگام استفاده از این هلی شات داشته باشید.

ترفند 1: ریموت کنترل مویک مینی 3 پرو را تهیه کنید

DJI Mini 3 Pro دارای یک کنترلر هوشمند با صفحه نمایش داخلی است که با خرید پک مویک مینی 3 پرو آرسی از شرکت آوات یا خرید ریموت کنترل به صورت جداگانه می‌توانید آن را تهیه کنید. در حالی که این پک هزینه بیشتری نسبت به پک معمولی مویک مینی 3 پرو دارد، اما توصیه می‌کنیم برای داشتن تجربه بهتر و حرفه‌ای‌تر آن را خریداری کنید.

 پک DJI Mini 3 Pro RC دارای کنترل از راه دور جدید DJI RC است. این ریموت کنترل دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 1080p HD است که به طور ویژه برای تصویر برداری در فضای باز طراحی شده است؛ به طوری که حتی در زیر نور مستقیم خورشید تصویری کاملاً واضح را نشان می‌دهد. همچنین برنامه DJI Fly از قبل بر روی این ریموت کنترل نصب شده است.

مویک مینی 3 پرو آرسی

نکته 2: از حالت Bypass در سیستم تشخیص مانع استفاده کنید

به طور کلی، سیستم تشخیص مانع مویک مینی 3 پرو دارای سه حالت است:

  1. Off: در این حالت، پهپاد موانع را حس نکرده و به سمت آنها پرواز می‌کند. این حالت، گزینه خوبی برای انتخاب نیست مگر اینکه هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو در فضای باز قرار داشته باشید.
  2. Brake: با انتخاب این حالت، وقتی هلی شات مانعی را تشخیص داد متوقف می‌شود. پرواز در هنگام استفاده از ویژگی FocusTrack به همراه حالت Brake می‌تواند منجر به بروز اختلال در هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو شود.
  3. Bypass: با استفاده از این حالت، هلی شات موانع را دور زده و به پرواز خود ادامه می‌دهد. در اغلب مواقع، حالت Bypass بهترین گزینه برای انتخاب است.

فعال کردن حالت Bypass هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو

تنظیمات مربوط به سیستم تشخیص موانع را می‌توانید در تنظیمات برنامه DJI Fly در قسمت Safety ببینید. هنگامی که حالت Bypass را فعال می‌کنید، تنظیمات دیگری به نام غیرفعال کردن پرواز به طرفین (Disable Sideways Flying) نیز ظاهر می‌شود. غیرفعال کردن پرواز به طرفین به همراه استفاده از حالت Bypass از منحرف شدن پهپاد به طرفین و برخورد با موانع جلوگیری می‌کند.

ترفند 3: از ویژگی بازگشت به خانه (Return to Home) استفاده کنید

ویژگی Return to Home مویک مینی 3 پرو یکی دیگر از مزیت‌های این هلی شات مدرن است. این ویژگی باعث می‌شود که در مواقع اضطراری یا قطع شدن اتصال هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو، پهپاد به نقطه شروع پرواز برگردد.

return to home مویک مینی 3 پرو

ترفند 4: از چرخش عمودی گیمبال استفاده کنید

توانایی حرکت عمودی و 180 درجه‌ای گیمبال مویک مینی 3 پرو یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این هلی شات است. این ویژگی در هنگام تصویر برداری به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر عمودی شگفت انگیزی را ثبت کنید. اما در مقابل، گیمبال مینی 3 پرو مانند سایر پهپادهای شرکت DJI توانایی حرکت افقی ندارد.

ترفند 5: استفاده از حالت SPOTLIGHT

استفاده از ویژگی SPOTLIGHT هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو به پهپاد اجازه می‌دهد در حالی که شی مورد نظر را درون کادر نگه می‌دارد، حرکت کرده و در ارتفاع ثابتی نماند. همچنین هنگام استفاده از این ویژگی، می‌توانید پهپاد را به صورت دستی کنترل کنید تا تصاویر حرفه‌ای‌تری ثبت کنید.

یکی از مزیت‌های Mini 3 Pro این است که اگر هنگام استفاده از حالت‌های پرواز هوشمند سعی کنید از پهپاد به صورت دستی استفاده کنید، پهپاد به خوبی می‌تواند سوژه در کادر نگه دارد.

gridline در تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو

ترفند 6: استفاده از تنظیمات کادربندی و نوردهی

یکی از ویژگی‌های Mini 3 pro، توانایی اعمال Gridlines است. با این ویژگی می‌توانید کادر بندی خود را هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو ارتقا دهید.

دیگر ویژگی مفید این پهپاد، هشدار نوردهی بیش از حد و هیستوگرام است. این ویژگی، به شما مناطق دارای نوردهی بیش از حد را نشان می‌دهد تا بتوانید نور را تنظیم کنید و تصویر بهتری داشته باشید. از ویژگی هیستوگرام نیز می‌توانید برای اطلاع از اینکه فیلم شما بیش از حد نوردهی شده است یا خیر استفاده کنید.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که هنگامی که نور خورشید شدید است، ممکن است به دلیل سایه‌ها و انعکاس، تصویر شما خراب شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است هنگام طلوع و غروب خورشید یا زمانی که هوا کمی ابری است عکس بگیرید.

ترفند 7: فیلم برداری با سرعت 30 فریم در ثانیه

استفاده از سرعت 30 فریم در ثانیه هنگام تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو در حرکت‌های سریع، فیلم بهتری را ثبت خواهید کرد. اگر به سرعتی کمتر از 30 فریم در ثانیه کمتری نیاز داشتید، می‌توانید پس از فیلم برداری، آن را در نرم افزارهای مختلف ویرایش کنید. علاوه بر این، بهتر است از کیفیت 4K/60fps برای ثبت تصاویر حرکت آهسته استفاده کنید.

ترفند 8: استفاده از Smart Photos یا کیفیت 48 مگاپیکسل

ویژگی Smart Photos تصاویر واضحی را ثبت می‌کند که می‌توانید مستقیماً آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید؛ بنابراین اگر قصد دارید بلافاصله بعد از تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو عکس‌های خود را به اشتراک بگذارید، از این ویژگی استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید بعد از ثبت تصویر آن را برش دهید یا ویرایش کنید، بهتر است از کیفیت 48 مگاپیکسل استفاده کنید.

d-cinelink در مویک مینی 3 پرو

ترفند 9: حالت رنگ D-Cinelike مویک مینی 3 پرو

هنگام مقایسه مویک مینی 3 پرو و مویک ایر 2 اس، یکی از مهم‌ترین مزیت هلی شات ایر 2 اس این بود که می‌توانست به ویدیوهای رنگی 10 بیتی دست یابد، اما Mini 3 Pro فقط می‌توانست به 8 بیت دست یابد؛ اما در بروزرسانی‌های بعدی، Mini 3 Pro نیز با استفاده از حالت رنگ D-Cinelike توانست به صورت 10 بیتی تصویر برداری کند.

ترفند 10: استفاده از دکمه‌های میانبر

مویک مینی 3 پرو دارای دو دکمه قابل تنظیم است که به شما امکان می‌دهد میانبرهایی برای عملکردهای  مورد علاقه خود ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید در برنامه DJI Fly به قسمت Control رفته ویژگی‌هایی مورد نظر خود را بر روی دکمه‌های C1 (سمت راست) و C2 (سمت چپ) تنظیم کنید.

جمع بندی تصویر برداری با مویک مینی 3 پرو

بعد از خرید هلی شات مویک مینی 3 پرو، برای استفاده بهینه و حداکثری از آن و ثبت تصاویر خارق العاده، نکاتی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کردیم. همچنین اگر نیاز به دانستن نکات بیشتری در مورد نحوه پرواز با هلی شات هستید، ما در شرکت آوات شیراز دوره‌های آموزشی پرواز با هلی شات را در کنار با تجربه‌ترین افراد در این زمینه برگزار می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های آموزشی پرواز با هلی شات می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *