اطلاعات عمومی

سیستم انتقال OcuSync چیست‌؟

سیستم انتقال OcuSync

زمانی که DJI Mavic Pro به عنوان اولین پهپاد به بازار عرضه شد، شرکت DJI قصد داشت بین پهپاد و ریموت کنترلر ارتباطی پایدار و قوی برقرار کند؛ بنابراین از فرکانس‌ها و سیگنال‌های رادیویی بین پهپاد و ریموت کنترلر استفاده کرده و سیستم انتقال تصویر Ocusync را کردند. این سیستم نسبت به سیستم‌های انتقال تصویر قبلی که از نوع Wifi و Lightbridge بودند، عملکرد بهتر و قوی‌تری دارد.

اگر قصد خرید پهپادهای DJI را داشتید، به احتمال زیاد در مشخصات آنها به سیستم انتقال تصویر OucSync برخورد کردید. اما ویژگی‌های سیستم انتقال OucSync چیست و چه تفاوتی با سیستم‌های انتقال قبلی دارد؟ در این مقاله به بررسی این سیستم خواهیم پرداخت.

نسخه اولیه OucSync

در نسخه اولیه، سیستم Ocusync 1.0 در پهپادهای Mavic Pro و Mavic Pro Platinum به کار رفت و باعث برقراری ارتباط بهتر بین پهپاد و ریموت کنترلر شد. سیستم OcuSync توانست تصاویری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل را در مسافت‌های کوتاه و رزولوشن ۷۲۰ پیکسل را در مسافت‌های طولانی‌تر منتقل کند.

از طرفی دیگر، با استفاده از این سیستم، امکان انتقال تصاویر بین پهپاد و ریموت کنترلر با سرعت ۴۰ مگابایت بر ثانیه فراهم شد. همچنین سیستم انتقال تصویر Ocusync با سه فرکانس ۲۰ مگاهرتز، ۱۰ مگاهرتز و ۱.۴ مگاهرتز کار کرده و هنگامی که پهپاد در حال پرواز است، با اسکن خودکار هر سه فرکانس هرگونه تداخل بین سیگنال‌ها را تشخیص می‌دهد. به طور کلی، سیستم انتقال OcuSync باعث شد تصاویر با سهولت و سرعت بیشتری منتقل شوند.

انتقال ویدئو مویک مینی 2

برد انتقال تصویر OcuSync

شعاع عملیاتی یا همان برد انتقال تصویر در سیستم Ocusync 1.0 برابر 7 کیلومتر و در سیستم انتقال Ocusync 2.0 برابر 10 کیلومتر است. انتقال داده و پاسخگویی در این محدوده بین پهپاد و ریموت کنترلر به بهترین نحو شکل می‌گیرد.

تفاوت بین Ocusync 1.0 و Ocusync 2.0

 برای اولین بار در سال 2018 در پهپادها آپدیت قابل توجهی انجام شد که یکی از آن‌ها سیستم انتقال Ocusync 2.0 بود. بارزترین مزیت سیستم  Ocusync 2.0 نسبت به نسخه اولیه خود، قابلیت انتقال تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل در هر دو مسافت کوتاه و طولانی است. یکی دیگر از مزیت‌های قابل ذکر سیستم انتقال Ocusync 2.0 سرعت انتقال آن نسبت به Ocusync 1.0 است که به طرز قابل توجهی متفاوت است.

انتقال تصاویر در Ocusync 2.0 از هر دو فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود که درصورت بروز تداخل بین فرکانس‌ها، سیستم انتقال تصویر Ocusync به صورت خودکار اقدام به تغییر کانال و جلوگیری از قطع ارتباط کند.

تفاوت بین Ocusync 2.0 و Ocusync 3.0

سیستم انتقال تصویر OcuSync 3.0 از یک راه حل جدید انتقال تصویر استفاده می­کند. در مقایسه با دو آنتن OcuSync 2.0، این سیستم مجهز به چهار آنتن است که انتقال تصویر FullHD تا 12 کیلومتر (اندازه گیری شده در محیط بدون تداخل و مانع و در استانداردهای FCC) را به ارمغان می­اورد. و قابلیت ضد تداخل را افزایش می دهد. سیستم انتقال تصویر OcuSync 3.0، و تداخل را کاهش داده و انتقال تصویر را در محیط­های شلوغ مانند شهرها بهبود می­بخشد.

تفاوت بین سیستم انتقال OcuSync و Wifi

اگر هنگام استفاده از سیستم Wifi بین پهپاد و ریموت کنترلر سیگنال‌های دیگری نیز در اطراف وجود داشته باشد، محدوده انتقال تصویر کوتاه‌تر شده و باعث می‌شود سیستم Wifi کمتر از Ocusync یا Lightbridge قدرت سیگنال دهی داشته باشد.

Smart control

تفاوت بین سیستم انتقال Ocusync و Lightbridge

سیستم انتقال تصویر Lightbridge نسبت به OcuSync برد انتقال بیشتری داشته در فاصله حداقل ۷ کیلومتری توانایی سیگنال دهی دارد. سیستم انتقال تصویر Lightbridge برای اولین بار در مدل DJI Phantom 4 پیاده سازی شد.

جمع بندی

شرکت DJI دارای سه سیستم انتقال تصاویر مختلف است که در پهپادهای خود از آن‌ها استفاده می‌کند:

  • Lightbridge
  • OcuSync
  • WiFi

در بین این سیستم‌ها، OcuSync جدیدتر و می‌توان گفت بهتر از بقیه است. در مقابل، سیستم Wifi به دلیل برد و احتمال بالای ایجاد تداخل در سیگنال ضعیف‌ترین سیستم انتقال تصویر به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *