نکات تصویر برداری

آموزش پرواز با پهپاد برای مبتدیان

آموزش پرواز با پهپاد
ممکن است بعد از خرید اولین پهپاد خود، نگران این باشید که پرواز با آن خیلی سخت باشد. این موضوع کاملا طبیعی است؛ زیرا تبدیل پهپادی چند میلیون تومانی به چند تکه پلاستیک و فلز فقط به دلیل یک تصادف برای کسی خوشایند نیست. اما نگران نباشید؛ شما بعد از خواندن این آموزش پرواز با پهپاد برای مبتدیان و پیروی از آن می‌توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن پهپاد خود، اولین پرواز را تجربه کنید.

قبل از اولین پرواز خود چه کارهایی باید انجام دهید؟

پرواز با پهپادها با کمک سنسورها و فناوری‌های جدید آسان‌تر از قبل شده است؛ اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید به سادگی پهپاد خود را از جعبه خارج کرده و شروع به پرواز آن در اتاق نشیمن خود کنید. بسته به نوع پهپادی که خریداری می‌کنید، اقداماتی وجود دارد که قبل از پرواز باید انجام دهید. برای دانستن این اقدامات و نکات مربوط به آن، این آموزش پرواز با پهپاد را دنبال کنید.

  1. پهپاد خود را ثبت پلاک کنید: شما می‌توانید به راحتی ثبت پلاک پهپاد خود را از طریق شرکت آوات انجام دهید. اگر برای سرگرمی از پهپاد خود استفاده می‌کنید و یا قصد دارید به طور حرفه‌ای پرواز با پهپاد را دنبال کنید، در هر صورت باید اقدام به ثبت پلاک پهپاد خود کنید.
  2. دفترچه راهنما پهپاد را بخوانید.
  3. قوانین مربوط به پرواز با پهپاد را بدانید.
  4. مناطق ممنوع برای پرواز را بدانید: این مناطق معمولاً نزدیک فرودگاه‌ها، مناطق نظامی و... هستند.

آموزش پرواز با پهپاد: مواردی که باید بدانید

مطمئن شوید که باتری‌های شما شارژ شده است

هنگامی که پهپاد جدید خود را خریداری می‌کنید، به احتمال زیاد باتری آن نیمه شارژ است که بهترین راه برای نگهداری طولانی مدت باتری‌های است. قبل از اینکه اولین مرحله از آموزش پرواز با پهپاد خود را شروع کنید، بهتر است باتری‌ها را با ظرفیت کامل شارژ کنید.

ریموت کنترلر و تلفن همراه خود را شارژ کنید

قبل از پرواز با پهپاد، اطمینان حاصل کنید که ریموت کنترلرتان نیز به طور کامل شارژ شده است. همچنین بسته به مدل پهپاد خود، ممکن است مجبور باشید از تلفن همراه خود نیز استفاده کنید؛ بنابراین مطمئن شوید که تلفن همراه شما نیز کاملاً شارژ شده است.

پرواز با پهپاد در مناطق بدون مانع

یک منطقه وسیع برای پرواز پیدا کنید

شروع آموزش پرواز با پهپاد را باید در منطقه‌ای انجام دهید که هیچ مانعی در آن ندارد. همچنین از پرواز در نزدیکی آب اجتناب کنید. به دنبال مکانی باشید که با موانع مواجه نشوید و بتوانید پهپاد خود را در صورت سقوط، به راحتی بازیابی کنید.

آموزش پرواز با پهپاد: جوی استیک‌های ریموت کنترلر

فرقی ندارد که پهپاد شما با چه نوع کنترلی عرضه می‌شود، شما در هر صورت باید با دانستن نحوه کارکرد جوی استیک‌ها که یکی از مراحل مهم آموزش پرواز با پهپاد است آشنا باشید. بر روی ریموت کنترلر دو جوی‌استیک، یکی در سمت راست و یکی در سمت چپ، قرار دارد. هر دوی این جوی استیک‌ها در امتداد دو محور حرکت می‌کنند که هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند.

عملکردهای استیک ریموت کنترلر پهپاد

عملکرد جوی استیک سمت چپ ریموت کنترلر پهپاد

Throttle

با کنترل Throttle توسط استیک چپ در امتداد محور y (عمودی)، سرعت چرخش ملخ‌های پهپاد تغییر می‌کند. هنگام شناور بودن، Thtrotle باعث می‌شود که پهپاد ارتفاع بگیرد یا از ارتفاع خود کم کند. همچنین می‌توانید سرعت حرکت پهپاد را با افزایش یا کاهش Throttle کنترل کرد.

Yaw

با کنترل Yaw توسط استیک چپ در امتداد محور x (افقی)، پهپاد در امتداد محور عمودی می‌چرخد؛ مشابه نحوه چرخش سر خود به چپ و راست. Yaw برای گرفتن عکس‌های پانوراما بسیار مفید است.

عملکرد جوی استیک سمت راست ریموت کنترلر پهپاد

Roll

با کنترل Roll توسط استیک راست در امتداد محور x (افقی)، پهپاد از پهلو به سمت چپ یا راست می‌چرخد. Roll برای اجتناب از موانع مفید است؛ زیرا پهپاد بدون نیاز به تغییر ارتفاع به جلو حرکت کرده و از موانع دوری می‌کند. می‌توانید عملکرد Roll را با Throttle ترکیب کنید تا بر سرعت حرکت پهپاد به طرفین کنترل بیشتری داشته باشید.

Pitch

با کنترل Roll توسط استیک راست در امتداد محور y (عمودی)، سر پهپاد به بالا و پایین حرکت می‌کند. مانند عملکرد Roll، می‌توانید با ترکیب Pitch و Throttle بر سرعت حرکت پهپاد به بالا و پایین کنترل بیشتری داشته باشید.

تمرینات آموزش پرواز با پهپاد

آموزش پرواز با پهپاد: به پرواز در آوردن پهپاد

هنگامی که در منطقه مناسب پرواز را پیدا کردید، برای شروع آخرین مرحله از آموزش پرواز با پهپاد برای مبتدیان، پهپاد را روی زمین قرار داده و ریموت کنترل خود را را آماده کنید. مطمئن شوید که عملکرد Throttle را به سمت پایین‌ترین حالت حرکت دهید تا هنگامی که کنترلر را به پهپاد متصل می‌کنید، پهپاد ناگهان به سمت بالا پرواز نکند.

تمرین برخاستن و فرود آمدن با پهپاد

اولین چیزی که در آموزش پرواز با پهپاد باید یاد بگیرید این است که چگونه پهپاد را به صورت دستی از زمین بلند کرده و فرود آورید. در حالی که پهپادها دارای دکمه‌هایی برای برخاستن و فرود هستند، بهتر است به آن‌ها وابسته نباشید و نحوه انجام آن‌ها را به صورت دستی یاد بگیرید.

برای این تمرین، فقط باید استیک مربوط به Throttle (استیک سمت چپ) را به آرامی به سمت بالا حرکت دهید تا پهپاد از زمین بلند شود. برای فرود آوردن پهپاد، کافی است استیک را به آرامی به سمت پایین تا پهپاد به آرامی به زمین برگردد. این کار را تا زمانی که با نحوه پاسخ پهپاد به Throttle آشنا شوید تکرار کنید.

تمرین چرخش با پهپاد

در آخرین مرحله از آموزش پرواز با پهپاد، زمان آن رسیده است که با پهپاد خود مسافتی را طی کنید. هدف از این مرحله این است که پهپاد را با استفاده از ترکیبات مختلف از عملکردهای استیک‌ها در امتداد مسیرهای مربع و دایره شکل حرکت دهید. سعی کنید در هر یک از این مراحل، پهپاد را در ارتفاع ثابتی نگه دارید.

کلاس آموزش پرواز با پهپاد

جمع بندی

در مقایسه با پهپادهای چند سال پیش، پهپادهای امروزی بسیار راحت‌تر پرواز کرده و دارای ویژگی‌هایی هستند که به طور خاص برای مبتدیان طراحی شده‌اند؛ اما این بدان معنا نیست که شما فقط می‌توانید یک پهپاد جدید را به محض درآوردن از جعبه به پرواز درآورید. بهتر است ابتدا آموزش پرواز با پهپاد برای مبتدیان را خوانده و از مراحل آن پیروی کنید.

همچنین اگر اولین بار است که با پهپاد پرواز می‌کنید و می‌خواهید در این زمینه حرفه‌ای شوید، با شرکت در کلاس‌های آموزش پرواز با پهپاد رباتیک هوایی آوات می‌توانید به هدف خود برسید. نکات و مراحل ذکر شده در کلاس‌ها به شما کمک کند تا بهترین تجربه را در پرواز با پهپاد داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس‌های آموزش پرواز با پهپاد شرکت آوات شیراز و ثبت نام در کلاس‌ها می‌توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *