اطلاعات عمومی

بهترین روش استفاده و نگهداری از باتری پهپاد

استفاده از باتری پهپاد

نگهداری از باتری پهپاد به طور صحیح کارکرد بهینه پهپاد را تضمین کرده و عمر باتری را افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که امروزه دیده می‌شود، باد کردن باتری پهپاد است که می‌توان با نگهداری و استفاده درست، تا حدی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. پس بسیار مهم است که بدانید چگونه از باتری پهپاد خود نگهداری و استفاده کنید.

در این مقاله با چند نکته در مورد نحوه درست استفاده و نگهداری از باتری پهپاد آشنا می‌شوید. این نکات در مورد اغلب باتری‌های پهپاد تمام دستگاه‌های DJI صادق بوده و بر اساس آنها می‌توانید عمر طولانی‌تری را از باتری خود انتظار داشته باشید.

چگونه باتری پهپاد را به درستی شارژ کنیم؟

شارژ درست باتری بخش مهمی از نگهداری باتری پهپاد در بهترین حالت است. در زیر نکاتی در مورد نحوه شارژ درست باتری ذکر کرده‌ایم:

  • برای شارژ باتری پهپاد، به جای شارژرهای شخص ثالث، از شارژرهای رسمی شرکت DJI استفاده کنید. شارژرهای شخص ثالث ممکن است ارزان‌تر باشند اما استانداردهای DJI را رعایت نمی‌کنند. استفاده از این شارژرها به احتمال زیاد گارانتی شما را باطل کرده و باعث کاهش طول عمر باتری پهپاد شما می‌شود. شما می‌توانید از فروشگاه شرکت آوات نسبت به خرید شارژر اصلی DJI اقدام کنید.
  • به منظور نگهداری از باتری پهپاد و سالم نگه داشتن آن به مدت طولانی‌تر، پس از کامل شارژ شدن باتری آن را از شارژر جدا کنید.
  • باتری‌ها را دور از نور مستقیم خورشید و در محیطی که دمای آن تا حد امکان به دمای اتاق نزدیک است شارژ کنید.
  • بعد از استفاده از باتری، صبر کنید تا باتری خنک شده و سپس آن را دوباره به شارژر متصل کنید. شارژ کردن باتری بلافاصله بعد از پرواز، می‌تواند یکی از دلایل باد کردن باتری پهپاد باشد.
  • هرگز باتری پهپاد را نزدیک مواد قابل اشتعال شارژ نکنید.
نگهداری از باتری پهپاد

چگونه از باتری پهپاد به درستی استفاده کنیم؟

اولین و مهمترین چیزی که در مورد استفاده از باتری پهپادها باید انجام دهید، مطالعه قسمت مربوط به باتری دفترچه راهنمای پهپاد است؛ زیرا باتری هر پهپاد می‌تواند مدل و تولید کننده متفاوتی داشته باشد. علاوه بر پیروی از نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای پهپاد، توصیه می‌کنیم نکات زیر را نیز برای استفاده و نگهداری از باتری پهپاد رعایت کنید:

  • قبل از اولین پرواز خود مطمئن شوید که باتری به طور کامل شارژ شده است.
  • قبل از پرواز مطمئن شوید که باتری به درستی در جای خود نصب شده است.
  • هنگام پرواز یا روشن بودن پهپاد، هرگز باتری را از آن خارج نکنید.
  • به منظور نگهداری از باتری پهپاد برای مدت زمان طولانی‌تر، در شرایطی پرواز کنید که با دمای مناسب باتری مطابقت دارد. باتری‌ها در هوای سردتر زودتر تخلیه می‌شوند و از دمای بالا نیز می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد و باد کردن باتری‌ها شود.
  • قبل از پرواز در هوای سرد، برای جلوگیری از تخلیه سریع باتری، در حدود 1 تا 2 دقیقه پهپاد را در ارتفاع کم شناور کنید.
  • برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد باتری‌ها، توصیه می‌کنیم در حالت ورزشی پرواز نکنید. همچنین سعی کنید از پرواز در دمای بالاتر از 32‌ درجه سانتی‌گراد خودداری کنید.
  • توصیه می‌کنیم باتری‌های خود را شماره گذاری کرده و تمام باتری‌ها در یک چرخه زمانی ثابت استفاده کنید. این یک روش ساده برای نگهداری از باتری پهپاد است که باعث می‌شود از استفاده شدن بیش از حد یک باتری و دست نخوردن دیگری برای مدت طولانی جلوگیری شود.
  • دقت کنید که پایانه‌های باتری‌ها و درگاه‌های شارژر همواره تمیز باشند.
  • در اغلب موارد، اگر باتری‌ها ایرادی در نگهداری شارژ داشته باشند، می‌توان با تخلیه باتری تا 0 درصد و سپس شارژ مجدد ایراد را برطرف کرد.
شارژ باتری پهپاد

چگونه باتری پهپاد را به درستی نگهداری و انبار کنیم؟

بسته به مدت زمانی که قصد دارید باتری خود را بدون استفاده نگه دارید، نکات متفاوتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید؛ اما یکسری روش‌ها کلی نیز وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. نکات کلی در مورد نگهداری از باتری پهپاد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • باتری‌ها را در دمای اتاق و در مکانی خشک و دارای تهویه نگهداری کرده و اطمینان حاصل کنید که باتری‌ها در محیط مرطوب قرار نداشته باشند. همچنین هرگز آن‌ها را برای مدت طولانی در پهپاد قرار ندهید.
  • اگر می‌خواهید به سفر بروید، توصیه می‌کنیم هرگز باتری‌ها را در وسیله نقلیه رها نکنید؛ زیرا در نور آفتاب، باتری بیش از حد گرم شده و باد می‌کنند. برای نگهداری از باتری پهپاد هنگام سفر، از یک کیف مخصوص استفاده کنید؛ اغلب این کیف‌ها محفظه داخلی را خنک‌تر از محیط نگه می‌دارند.

نگهداری کوتاه مدت از باتری پهپاد (1 تا 10 روز)

اگر قصد دارید از باتری پهپاد خود به مدت 1 تا 10 روز استفاده نکنید، توصیه می‌کنیم که آنها را در حدود 60 تا 80 درصد شارژ کرده و سپس کنار بگذارید.

نگهداری بلند مدت از باتری پهپاد (بیش از 10 روز)

برای نگهداری از باتری پهپاد بیشتر از 10 روز، آنها را در حدود 40 تا 60 درصد شارژ کرده و سپس کنار بگذارید. اگر شارژ باتری کمتر از این مقدار است، توصیه می‌کنیم آن را ابتدا در حدود 50 درصد شارژ کنید.

اگر باتری را با شارژ کم برای مدت طولانی رها کنید، بیش از حد تخلیه شده و منجر به آسیب دیدن سلول‌های آن و در نهایت غیر قابل استفاده شدن باتری پهپاد می‌شود.

نحوه نگهداری از باتری پهپاد

جمع بندی نگهداری از باتری پهپاد

برای استفاده و نگهداری از باتری پهپاد به بهترین روش و برای اینکه باتری شما عمر طولانی‌تری داشته باشد، بهتر است دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید. در حالی که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت زیادی در باتری‌ها بوده‌ایم؛ اما هنوز هم باتری‌های LiPo و Li-Ion نیاز به نگهداری و مراقبت دارند.

باتری‌های پهپاد نیز شبیه به باتری‌های تلفن یا لپ تاپ است که در روزهای اول عمر باتری بالایی داشته و پس از یک یا دو سال، عمر باتری به طور قابل توجهی نسبت به روز اول کاهش می‌یابد. شما می‌توانید با رعایت نکات مربوط به استفاده و نگهداری از باتری پهپاد، مدت زمان بیشتری از عمر مفید آن بهره ببرید.

اگر هرگونه مشکل و یا تغییر غیر عادی را در باتری‌های خود مشاهده کردید، می‌توانید با کارشناسان شرکت آوات در شیراز تماس گرفته و در صورت لزوم، تعمیر باتری پهپاد خود را با اطمینان کامل به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *