نکات تصویر برداری

بهترین نکات و ترفندهای تصویربرداری با DJI FPV

تصویربرداری با DJI FPV

پهپاد DJI FPV بدون شک یکی از پرطرفدارترین پهپادهای FPV موجود در بازار است که به دلیل ساخت و کارایی باکیفیت خود بسیار معروف شده است؛ بنابراین دانستن نکات و ترفندهای تصویربرداری با DJI FPV برای اینکه بتوانید از این پهپاد بیشترین استفاده را ببرید مهم است.

این پهپاد برای کسانی که قصد دارند وارد حرفه تصویربرداری هوایی شوند و پرواز با پهپادهای پرسرعت را تجربه کنند بسیار مناسب است. در زیر برخی از بهترین نکات تصویربرداری با FPV DJI را ذکر می‌کنیم که باعث می‌شود در عین لذت بردن از پرواز، پهپاد خود را ایمن نگه دارید.

نکات پایه تصویربرداری با DJI FPV

اگر در پرواز با پهپادها تجربه نداشته باشید یا FPV اولین پهپاد شما باشد، پرواز با پهپاد DJI FPV ممکن است برای شما دشوار باشد. قبل از شروع تصویربرداری با DJI FPV، بهتر است به برخی از نکات پایه توجه کنید.

حداکثر فاصله انتقال و معنی آن را بدانید

هنگامی که پهپاد DJI FPV در ارتفاع 120 متری در یک منطقه باز و بدون تداخل الکترومغناطیسی قرار دارد، کنترل از راه دور آن به حداکثر فاصله انتقال خود می‌رسد. فناوری جدید به کار رفته در این پهپاد، امکان انتقال ویدئو تا 10 کیلومتر را نیز فراهم می‌کند. این فاصله 10 کیلومتری به حداکثر فاصله‌ای که پهپاد می‌تواند سیگنال‌ها را دریافت کند باز می‌گردد و به حداکثر مسافتی که پهپاد می‌تواند در یک پرواز طی کند اشاره نمی‌کند.

موانع را در نظر داشته باشید

منطقه‌ای را که قصد پرواز در آن دارید را بررسی کنید. جدای از ویژگی اجتناب از موانع DJI FPV، این امر مهم است که اطمینان حاصل کنید موانع زیادی در منطقه پرواز وجود نداشته و به اندازه کافی وسیع است که بتوانید هواپیمای بدون سرنشین خود را به طور ایمن پرواز دهید. بعد از خرید DJI FPV، در برخی تنظیمات اولیه، سیستم اجتناب از مانع غیرفعال است؛ در این حالت‌های پیشرفته بهتر است با احتیاط پرواز کنید.

محل فرود خود را مشخص کنید

قبل از شروع تصویربرداری با DJI FPV، همیشه حواستان به محیط اطراف و زمین باشد. مراقب پهپادهای دیگر و همچنین افراد و حیوانات روی زمین باشید تا از برخورد و آسیب احتمالی هنگام فرود آمدن جلوگیری کنید.

شرایط آب و هوایی پرواز با DJI FPV

از پرواز در شرایط آب و هوایی بد خودداری کنید

وقتی شرایط آب و هوایی خوب نیست از پرواز و تصویربرداری با DJI FPV اجتناب کنید. وزش بادهای شدید می تواند کنترل پهپاد را دشوار کرده و باران می‌تواند به وسایل الکترونیکی آسیب برساند.

استفاده از حالت دستی هنگام تصویربرداری با DJI FPV

توجه داشته باشید که حالت دستی (Manual mode) مناسب کاربردان مبتدی نیست. در این حالت، هیچ عملکرد خودکاری برای کمک به شما در پرواز فعال نبوده و پهپاد نیز محدودیتی در ارتفاع ندارد. پس بهتر است فقط کاربران با تجربه از حالت دستی DJI FPV استفاده کنند.

حالت دستی به طور پیش فرض غیرفعال است. قبل از اینکه حالت دستی را فعال کنید، مطمئن شوید که سوئیچ عینک نیز روی حالت دستی تنظیم شده است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حالت دستی از ویژگی بازگشت به خانه هنگام کم شدن شارژ باتری پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین اگر پیامی روی نمایشگر عینک ظاهر شد، باید پهپاد را به صورت دستی به نقطه اصلی برگردانید.

استفاده از حالت اسپرت هنگام تصویربرداری با DJI FPV

حداکثر سرعت پرواز و فاصله ترمز پهپاد در حالت اسپرت به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد؛ بع طوری که برای توقف ایمن پهپاد در شرایط بدون باد به فاصله حداقل 30 متری نیاز دارید. اگر به سرعت در حال فرود آوردن DJI FPV هستید، فاصله ترمز حداقل 10 متری را در شرایط بدون باد در نظر داشته باشید.

برای اولین پرواز خود آماده باشید

قبل از اولین پرواز و تصویربرداری با DJI FPV، پهپاد خود را بشناسید. دفترچه راهنمای آن را بخوانید و با کنترل‌ها و عملکردهای مختلف آشنا شوید. همچنین، قبل از اولین پرواز خود، ویدیوهای آموزشی مانند ویدیو‌های YouTube را تماشا کنید با در دوره آموزشی پرواز با پهپاد شرکت آوات شیراز شرکت کنید. شرکت در این دوره‌ها یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پهپاد و پرواز ایمن است.

اتصال پهپاد به کنترلر و عینک

پهپاد را ابتدا به عینک و سپس به کنترلر متصل کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در طول فرآیند اتصال، هم کنترلر و هم عینک در 0.5 متری پهپاد شما قرار دارند.

پرواز با DJI FPV با عینک

آیا می‌توان بدون عینک با DJI FPV پرواز کرد؟

شما می‌توانید بدون عینک با DJI FPV پرواز کنید؛ اما تجربه شگفت‌انگیز تصویربرداری با DJI FPV را از دست خواهید داد. این عینک دید اول شخص (FPV) از دوربین پهپاد و تجربه‌ی بهتری را به شما می‌دهد.

از طرفی دیگر، عینک پهپاد DJI FPV از چشمان شما در برابر نور خورشید محافظت کرده و دیدن جهت پهپاد را آسان‌تر می کنند.

بهترین تنظیمات ویدیوی برای DJI FPV

سیستم DJI FPV یک تجربه عالی هنگام پرواز را به شما می‌دهد؛ با ترکیب نمای اول شخص (FPV) و فناوری‌های پیشرفته پهپادها، یک تجربه پرواز باورنکردنی هنگام تصویربرداری با DJI FPV خواهید داشت. اگر می‌خواهید اطلاعات پیشرفته‎‌تری در مورد نحوه فیلمبرداری بهتر با پهپاد DJI FPV داشته باشید، در زیر نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از سیستم DJI FPV بیشترین بهره را ببرید.

  • برای داشتن بهترین تجربه با FPV، مطمئن شوید که فرستنده ویدیوی روی حالت 1080p60 تنظیم شده است. این گزینه به شما یک تصویر صاف با وضوح بالا ارائه می‌دهد.
  • اگر از فرستنده ویدیویی قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد آن را روی حالت 576i50 قرار دهید. این حالت، نسبت به 1080p60 تصویری با کیفیت پایین‌تر به شما می‌دهد؛ اما تأخیر کمتر و پاسخ‌دهی بیشتری خواهد داشت.
  • اگر در دیدن تصویر روی عینک مشکل دارید، تنظیمات روشنایی و کنتراست را تغییر دهید. همچنین می‌توانید پهنا و فرکانس کانال را تنظیم کنید تا سیگنال بهتری برای تصویر بهتر بیابید.

خلاصه

در این مقاله به برخی از بهترین نکات برای تصویربرداری با DJI FPV اشاره کردیم. مطمئن شوید که تمام نکاتی را که در بالا ارائه کردیم برای داشتن بهترین تجربه هنگام پرواز با این پهپاد رعایت کنید. همچنین اگر در مورد پهپاد DJI FPV سوالی دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در صفحه تماس با ما، با کارشناسان شرکت آوات شیراز تماس بگیرید.

1 نظر در “بهترین نکات و ترفندهای تصویربرداری با DJI FPV

  1. سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *